Recent content by Terala

  1. T

    2020 Halloween Event (10/23: Dates updated)

    also a short feedback on that event ... while the event's idea actually is a good one [especially when you like running dungeons], you maybe should calculate, how long it takes until a players tickets are full for the next event like this [it was 3-4h until your tickets were full] becouse as...
  2. T

    avalon-midboss and treasure

    oder wie mein alter chemielehrer immer zu sagen pflegte : "die dosis macht das gift"
  3. T

    avalon-midboss and treasure

    less random means less uncertainty, if you'll get it day one or year onethousandninehundredeleven of playing the game / regularly killing the boss and again, don't confuse "xyz is hard" with "xyz is a diceroll gamble"
  4. T

    avalon-midboss and treasure

    has anyone asked, to get them easier ? has anyone asked, to get them faster ? do you realy understand a roll the dice casino royale simulation as "hard to get" gameplay element ? hard to get can mean many things, it could mean, for example, that you have to know the game and it's mechanics...
  5. T

    avalon-midboss and treasure

    what do you think about the avalon midboss treasure [and the fact, that some already dropped it 3 times ... while others haven't for nearly a year already] and what's you're opinion on the last-hit mechanics
  6. T

    2020 Halloween Event (10/23: Dates updated)

    it's not x4 times max tickets, it's +4
  7. T

    [10/29] Scheduled Maintenance & Patch Notes (10/26: Details updated)

    and there i make a pretty big difference it's one thing, to give new players the chance to catch up faster [that's a mechanic, that could be implemented directly ingame too] by, for example, giving higher rewards for the weekly (or packages) the lower your astel star count is but it's an...
  8. T

    [10/29] Scheduled Maintenance & Patch Notes (10/26: Details updated)

    to be fair, that list also contains things like zendershop and skins but yeah, the direction is pretty clear at this point ... each month 5 new "but just one time" packages it seems ...
  9. T

    Avalon Verbesserungsvorschläge und Eindrücke

    in erster linie sage ich, dass man als entwickler verdammt gut aufpassen sollte, durch solche rewardsysteme keine snowballing effekte auszulösen wenn ein neuer spieler sich mühe gibt und versucht seine nachteile auszugleichen um den anschluss zu finden, der alte hase aber jedesmal, sobald der...
  10. T

    Avalon Verbesserungsvorschläge und Eindrücke

    ich fang mal von hinten an ^.^ das problem ist nicht so sehr das fehlen von progress im game sondern eher die fehlende abwechslung, schlicht und ergreifend irgendwas tun zu können, dass man nich schon die letzten 6 monate auch schon tag ein tag aus in exact dergleichen form bereits tausende...
  11. T

    Avalon Verbesserungsvorschläge und Eindrücke

    ich kann jetzt nicht von astellia reden sondern nur von anderen spielen, aber oft ist es so üblich, dass ein entwickler das game gestaltet und programmiert und die publisher der einzelnen regionen dann sozusagen einen gewissen spielraum haben, zu sagen, welchen content sie kaufen ... und...
  12. T

    Astellia 1-Year Anniversary Events [updated 9/25]

    I (i) =/= l (L)
  13. T

    Avalon Verbesserungsvorschläge und Eindrücke

    wenn sie ja immer "nur daily machen", (und damit weder killpoints, noch steine, noch farmen), dann hat das ja weder auswirkungen auf die punkteverteilung noch auf das kräftegleichgewicht innerhalb avalons + ich denk, dass sich das über kurz oder lang auch ausgleichen wird, weil die ja nich alle...
  14. T

    Starkeeper Virgo Skin/Skills

    you're thoughts about the virgo skins/skills ?
  15. T

    Avalon Verbesserungsvorschläge und Eindrücke

    die sache mit dem "ein npc an dem man sich ... und nur dann ... " find ich ziemlich schlecht und auf einem level mit dingen wie der double weekly oder dem "und du hast dich gefälligst zwischen 12 und 2 uhr dienstag nachts einzuloggen, wenn du ne chance auf das beste treasure am ende der woche...